Založ si blog

Nicol Hochholczerová: Táto izba sa nedá zjesť.

Bingo. Trefa do čierneho. Ďalší skvost z Bagalovej dielne a veľmi vydarený. Plná nadšenia som dočítala knihu od Nicol, ale čo tomu predchádzalo, malo od nadšenia veľmi veľmi ďaleko.

Po prvé. Predsudky. 23 ročná autorka, ktorej knihu tak velebia a vyzdvihujú? Nemožné. Určite má dobré konexie v literárnych kruhoch, dobrých známych, neskôr som zistila, že určite to bude zásluhou aj jej terajšieho o xx rokov staršieho známeho slovenského spisovateľa /nebudem ohovárať, zistite si sami, nie je to verejné tajomstvo :)/ atď… určite to nebolo len tak. To, že mi známa napísala, že Nicol číta už dlhšie a to dievča vie naozaj písať, ma tiež nepresvedčilo. Čo už len môže byť také geniálne na knihe, v ktorej sa líči vzťah 13 ročnej školáčky s 51 ročným pedagógom?

V literárnom svete nastali rozbroje. Kniha bola totiž nominovaná do desiatky prestížnej súťaže Anasoft Litera. Určite sú za tým známosti, mala som stále v mysli. Zároveň sa dostala medzi päticu kníh, ktoré mali byť čítané gymnazistami. Zároveň vyvstala otázka, či kniha o sexuálnom zneužívaní patrí do škôl. Ozvali sa odborníci z rôznych strán a kniha bola nakoniec z tejto pätice stiahnutá. Prečo a všetko okolo toho, si môžte prečítať v rôznych článkoch kolujúcich na sociálnych sieťach a na nete. Dobre to je zhrnuté napr. v Postoji: https://www.postoj.sk/110700/ona-ma-dvanast-jej-ucitel-paetdesiat-preco-kniha-o-ich-vztahu-nejde-do-skol

Za takúto knihu určite nevyhodím peniaze, radšej si ju požičiam. Požiadala som známeho, o ktorom som vedela, že ju vlastní. Netrpezlivo som čakala kým mi ju neprinesie a ešte netrpezlivejšie sa pustila do jej čítania. A čo si o knihe myslím teraz?

Kniha je fenomenálna. Vraj vulgárna? Nie je tam viac ako 10 nadávok, čo je prijateľné. To dievča vychádza z vlastných skúseností a rozhodne by som ju zaradila do škôl, lebo to, čo zažilo toto dievča, je nástrahou dnešnej generácie mladých v ešte väčšom merítku, keďže na dievčatá nečíhajú nebezpečenstvá v podobe sexuálnych dobrodružstiev len v blízkom okolí (v tomto prípade navštevovala krúžok kreslenia a dotyčný bol jej učiteľom), ale do siete sa môžu chytiť aj prostredníctvom sociálnych sietí. Nádherne opísaný vnútorný svet dospievajúceho dievčaťa poprepletaný sviežimi lyrickými obrazmi sa číta jedným dychom.

„Všetko moje oblečenie je čierne, som malý pohreb mojich rodičov.“ /s.19/ Je tu reč aj o rodičoch, ktorí ako mnohí v dnešnej dobe hľadia na svoje vlastné záujmy a o svojich deťoch vedia veľké… ani jej zrejme nemal kto povedať, že to čo robí, nie je v poriadku. Zatvárali si pred tým oči Vety sú dlhé a napriek tomu ich zhltnete ľahko a plynulo. Ja som túto knihu zjedla za dva dni a určite sa k nej vrátim. Každá jedna veta sa dá krásne rozanalyzovať, rozpitvať, rozložiť na drobné, hľadať skryté významy.

Kniha je smutná, odzrkadľuje mladú dušu hľadajúcu lásku a keď sa zdá, že ju našla, stále jej uniká, až sa topí v samote a opäť ju hľadá a tak stále dookola. „Doma sa ti potom snažím dovolať, ale ty nič, celé dni mi nedvíhaš, izba sa mi sama pchá do úst.“ /s.47/ Mnoho dnešných individuí tak prežíva svoj život. Lebo aj promiskuita, nie je ničím iným len hľadaním lásky. „Chcela by som muža, ktorého môžem bozkávať od hlavy až po päty. Zjesť od lásky. Nech mi sám naskáče do úst. Zvnútra ma vylíže dočista, raz do mesiaca mi pofúka krvácajúce telo…Keby som ťa mohla zjesť, už ťa dávno nosím v bruchu, nohami otočenými nahor.“ /s.143/

Táto kniha patrí na školy. Mládež potrebuje vedieť, že ak sa niečo tají, tak to nie je v poriadku. „Hovoríš môžeme byť spolu, ale iba na chvíľku, nikto sa o tom nesmie dozvedieť, ale na chvíľku môžeme. A tiež budeme už navždy pri sebe, navždy ťa budem milovať.“ /s.29/ O týchto veciach treba hovoriť, nie o nich mlčať.

 

Knihu si môžete objednať aj na tomto odkaze v tlačenej podobe ale aj ako e-knihu:

https://www.martinus.sk/?uItem=1128243&z=CGL3JM&utm_source=z%3DCGL3JM&utm_medium=url&utm_campaign=partner

https://www.martinus.sk/?uItem=1626659&z=CGL3JM&utm_source=z%3DCGL3JM&utm_medium=url&utm_campaign=partner

 

Propaganda z Kuffovho profilu

18.08.2023

Napísala som túto poviedku nezávisle od Kuffu (keďže jeho profil nesledujem), poslala do súťaže a editorky ju zamietli so slovami, že vyzerá ako propaganda z Kuffovho profilu… chcela by som počuť názor niekoho nezaujatého, keďže editorky sú viditeľne ako povedala moja známa, voličkami PS: Záchrana z podzemia Simona prechádzala pomedzi spustnuté záhrady [...]

Novoročná facka od spisovateľa

06.01.2023

Moja prvá tohtoročná kniha sa skončila skôr ako som sa rozhodla ju dočítať a to ma teda riadne napálilo. Môže si toto autor vôbec dovoliť? Predostrie vám tanier plný tajomstiev, odhaľujete jedno po druhom, vychutnávate si to a keď ste si už istý, že tie tajomstvá sú nekončiace a vás čaká ešte kopa pôžitku pri ich skúmaní či objavovaní, tanier zrazu zmizne. Bác. [...]

Skvelý Čas čarodejníc

19.02.2022

Nemám rada knihy plné vulgarizmov, násilia, či presladeného romantizmu a v tejto knihe som nenašla nič z toho. K mojej spokojnosti. Povedala by som úplne vyhovujúca normálka. Napriek tomu nie nudná. Jej čítanie bolo pre mňa ako oáza oddychu pri teplom čaji. Pod teplou dekou som si po večeroch vychutnávala príbeh ženy, príbeh, ktorý by mohol byť príbehom každého z nás. [...]

škola, školák, žiak, hodina, vyučovanie, trieda

KVÍZ: Predveďte sa, akí ste slovenčinári. Nie je to tak zlé alebo také zlé?

27.04.2024 10:22

Kvíz rýchle preverí vaše znalosti slovenčiny. Ktorá z dvoch možností je správna?

AfD / Alternatíva pre Nemecko /

Nemecký poslanec AfD Bystroň se ohradil proti článku Der Spiegelu o ‘ruských’ balíčkoch

27.04.2024 10:10

Poslanec Alternatívy pre Nemecko (AfD) Peter Bystroň sa ohradil proti článku magazínu Der Spiegel, že v kauze možných úplatkov od proruskej siete prijímal balíčky.

parlament

Na Slovensku chce vzniknúť ďalších päť politických strán

27.04.2024 09:58

Na Slovensku chce aktuálne vzniknúť päť nových politických strán. Oznámenia o zbere podpisov zverejnili na webstránke Ministerstva vnútra SR.

Colonial Coin Britain

Vzácne mince čakali na dražbu sto rokov. Prečo ich nezískali dedičia hneď po smrti boháča?

27.04.2024 09:00

Dánsky obchodník s maslom Lars Emil Bruun medzi numizmatikmi vyčnieval. Aké mince vlastnil a čo si želal, aby s nimi urobili po jeho smrti?

Štatistiky blogu

Počet článkov: 7
Celková čítanosť: 14126x
Priemerná čítanosť článkov: 2018x

Autor blogu