Založ si blog

Novoročná facka od spisovateľa

Moja prvá tohtoročná kniha sa skončila skôr ako som sa rozhodla ju dočítať a to ma teda riadne napálilo. Môže si toto autor vôbec dovoliť? Predostrie vám tanier plný tajomstiev, odhaľujete jedno po druhom, vychutnávate si to a keď ste si už istý, že tie tajomstvá sú nekončiace a vás čaká ešte kopa pôžitku pri ich skúmaní či objavovaní, tanier zrazu zmizne. Bác. Čo teraz? Napadá ma nájsť autora a prinútiť ho pod hrozbou …/niečo si vymyslím/ ihneď pokračovať a napísať ďalšiu knihu, ďalšie pokračovanie. Ale takto to v živote nefunguje, budem musieť čakať a dúfať.

Kniha Na prelome apríla a mája (Sibyla Pavel) | Panta Rhei

Našťastie pri čítaní knihy Na prelome apríla a mája od Pavla Sibylu som problém s trpezlivosťou nemala. Nebola šanca. Každá jedna strana bola zaujímavá, nová, prinášala nečakané myšlienky, opisy, situácie, všetko, čo môže ale v tomto prípade nenudí.

O čom je kniha? Rozpráva príbeh viacerých postáv z pohľadu autora. Línia života troch rozdielnych žien spojeného s jedným mužom zo súčasnosti, je preťatá rozprávaním o dvoch „veľkých mužoch“ minulosti – o Gustávovi Husákovi a Imrichovi Karvašovi. Ich životy a osudy sú v knihe zvláštnym a tajomným spôsobom prepojené a na konci vás čaká absolútne nečakané rozuzlenie.

Čím ma prekvapila? Svojou reálnosťou, nenásilnosťou, prirodzenosťou. Pri jej čítaní prežijete úsmevné, ale aj smutné chvíľky. Okamihy, ktoré vám pripomenú, že nie sme len stroje z kože a kostí ale máme niečo, čomu sa hovorí city. A že ich má každý, aj keď ich možno navonok neprejavuje.

Je to kniha o objavovaní dobra v človeku ale aj o jeho temných stránkach, o trápeniach a radostiach každého z nás. Je o tom, že v každom z nás je kúsok dobra: „No bol si pomerne istý, že jedno má s tými dvomi spoločné. Všetci chceli byť šťastní. Každý však iným spôsobom a často s rozpačitými výsledkami“ (s.154).

Začítajte sa do ich príbehov, nazrite do ich životov, pocitov, prežívania, v každej z postáv nájdete kúsok seba a objavíte niečo, o čom ste už dávno vedeli, len ste sa to báli vysloviť.

Propaganda z Kuffovho profilu

18.08.2023

Napísala som túto poviedku nezávisle od Kuffu (keďže jeho profil nesledujem), poslala do súťaže a editorky ju zamietli so slovami, že vyzerá ako propaganda z Kuffovho profilu… chcela by som počuť názor niekoho nezaujatého, keďže editorky sú viditeľne ako povedala moja známa, voličkami PS: Záchrana z podzemia Simona prechádzala pomedzi spustnuté záhrady [...]

Nicol Hochholczerová: Táto izba sa nedá zjesť.

21.08.2022

Bingo. Trefa do čierneho. Ďalší skvost z Bagalovej dielne a veľmi vydarený. Plná nadšenia som dočítala knihu od Nicol, ale čo tomu predchádzalo, malo od nadšenia veľmi veľmi ďaleko. Po prvé. Predsudky. 23 ročná autorka, ktorej knihu tak velebia a vyzdvihujú? Nemožné. Určite má dobré konexie v literárnych kruhoch, dobrých známych, neskôr som zistila, že určite to [...]

Skvelý Čas čarodejníc

19.02.2022

Nemám rada knihy plné vulgarizmov, násilia, či presladeného romantizmu a v tejto knihe som nenašla nič z toho. K mojej spokojnosti. Povedala by som úplne vyhovujúca normálka. Napriek tomu nie nudná. Jej čítanie bolo pre mňa ako oáza oddychu pri teplom čaji. Pod teplou dekou som si po večeroch vychutnávala príbeh ženy, príbeh, ktorý by mohol byť príbehom každého z nás. [...]

škola, školák, žiak, hodina, vyučovanie, trieda

KVÍZ: Predveďte sa, akí ste slovenčinári. Nie je to tak zlé alebo také zlé?

27.04.2024 10:22

Kvíz rýchle preverí vaše znalosti slovenčiny. Ktorá z dvoch možností je správna?

AfD / Alternatíva pre Nemecko /

Nemecký poslanec AfD Bystroň se ohradil proti článku Der Spiegelu o ‘ruských’ balíčkoch

27.04.2024 10:10

Poslanec Alternatívy pre Nemecko (AfD) Peter Bystroň sa ohradil proti článku magazínu Der Spiegel, že v kauze možných úplatkov od proruskej siete prijímal balíčky.

parlament

Na Slovensku chce vzniknúť ďalších päť politických strán

27.04.2024 09:58

Na Slovensku chce aktuálne vzniknúť päť nových politických strán. Oznámenia o zbere podpisov zverejnili na webstránke Ministerstva vnútra SR.

Colonial Coin Britain

Vzácne mince čakali na dražbu sto rokov. Prečo ich nezískali dedičia hneď po smrti boháča?

27.04.2024 09:00

Dánsky obchodník s maslom Lars Emil Bruun medzi numizmatikmi vyčnieval. Aké mince vlastnil a čo si želal, aby s nimi urobili po jeho smrti?

Štatistiky blogu

Počet článkov: 7
Celková čítanosť: 14127x
Priemerná čítanosť článkov: 2018x

Autor blogu